פציעה בחופשה מהצבא

פציעה בחופשה מהצבא

חיילים אשר נמצאים במסגרת צבאית שהיא נוקשה ברוב המכריע של המצבים רק מחכים אל הרגע הזה שבו הם יכולים לפשוט את המדים של הצבא, ולפעול כמו כל אזרח בשעה של חופשה נעימה, גם היא קצרה. החופשה מאפשרת להם להתאוורר ולצאת עם בני גילם וגם לחזור אל חיק המשפחה. מה קורה כאשר חייל ששהה בבית שבר את הרגל או כאשר הוא חווה תאונה בשעה של נסיעה? המדינה ומשרד הביטחון מביאים ייחוס משפטי גם אל מצבים מעין אלה, וכוללים סעיפים ושלבים אשר נועדו לטפל בחיילים, אלא שצריכים להכיר את החוק הזה היטב כדי לנהל נכון תביעה שתוביל אל תוצאות טובות.

עומדים בכל הקריטריונים

חוק התגמולים הוא חוק מאוד חשוב, חוק סוציאלי אשר עומד לעזרת חיילים שחלו ן/או נפצעו במהלך השירות הצבאי שלהם, כולל הזמן הזה שבו הם יצאו לחופשה. החוק חוקק בשנת 1988, אולם בשננים 2016-2017 החוק הזה עבר שינויים ועדכונים שכוללים את העניין הזה של קבלת תגמולים טיפולים ופיצויים על חשבון משרד הביטחון.

דבר זה העלה את הרף של קבלת כל אחד מאלה, וישנו פירוט אשר מראה באלו סיטואציות אדם לא עומד בקריטריונים, ומתי הפציעה שלו במסגרת של החופשה נחשבת לאחת שעומדת בתנאי הזכאות ועבורה ניתן להגיש תביעה בגין פציעה בחופשה מהצבא. ישנה התייחסות גם למצב של פציעה במעמד של עבודה למעט חיילים שעובדים ממצוקה כלכלית באישור הצבא, וחיילים בודדים שנפצעים בחו"ל.

הגשה של תביעה לפי חוק תגמולים

למה בעצם חייל בשירות סדיר חשוב כי יגיש כתב של תביעה למשרד הביטחון כשאר הוא נחבל בשעה של חופשה? מכיוון שהגשה של כתב תביעה אשר עומד ברף של חוק התגמולים ועבור את ה-20% יוביל אל קבלה של טיפולים ע"ח הצבא, תגמולים ופיצויים שחשובים לחייל ולמשפחתו.

ההגשה של כתב תביעה עבור קבלה של תגמולים היא אקט חשוב מאוד, וגם אם מדובר באחוזי נכות שהם למטה מ-20% מכיוון שהאיבר שנקבעה עבורו הנכות יכול לחוות מצב של החמרה וכן כי ניתן להגיש תביעה להעלאה של אחוזי הנכות אחרי כמה שנים וכן להתחיל תהליך של קבלת תגמולים וטיפולים רלבנטיים.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ירידה בחשק המיני – איך מתמודדים עם זה
בזמן שהרבה מאוד אנשים נוהגים לספר על תיאבון עצום ליחסי מין ורצון רב לעשות את זה כמה שיותר, ולעיתים...
קרא עוד »
מאי 23, 2022
כך נולדת תביעה
איך שלא נסתכל על זה, הדבר החשוב לנו ביותר בחיים הם הילדים שלנו. כל ילד הוא עולם ומלואו וניתן להניח...
קרא עוד »
פבר 24, 2018
יתרונות בריאותיים של מסאג'
כל אחד מכיר את התחושה הנעימה שמתגנבת אחרי מסאג' איכותי ומפנק במיוחד. בסופו של יום, הגוף שלנו נהנה...
קרא עוד »
פבר 27, 2020